Close

כשאנחנו מחפשים בגוגל עולים מודעות בתשלום ואחריהם מופיעים התוצאות שגוגל מצא לא בתשלום. התוצאות האלה גם נקראות תוצאות אורגניות (כלומר אמיתיות ולא ממומנות). כדי לקדם את האתר בחיפוש האורגני יש כמה פעולות שכול בעל אתר יכול לעשות ללא ידע תכנותי, אספנו כמה עבורכם:

 

זמן טעינת האתר

זמן טעינת האתר משפיע ישירות על כמות הנטישות ועל הדירוג שגוגל נותן לאתר בגלל אחוז הנטישות. כאשר גוגל מפנה גולש לאתר שלנו חשוב לגוגל שהגולש יגיע לתוכן רלוונטי ושהוא לא יעזוב את האתר ברגע שהוא מגיע. הרבה גולשים נוטים לאבד סבלנות אם אתרים יותר איטיים והסטטיסטיקה מראה שככול שהאתר יהפוך למהיר יותר אחוז הנטישה ישתפר.

 

קבצים ותמונות

מתקשר ישירות לזמן טעינת האתר, אחד הדרכים הפשוטות לשפר את זמן הטעינה של האתר היא לדאוג שקבצי התמונות יהיו בפורמטים עדכניים ולא כבדי משקל. קבצים גדולים הם גורם משמעותי בזמני הטעינה ולכן מומלץ לשנות את הגודל והמשקל בהתאם למה שאנחנו צריכים ולא יותר. שמות הקבצים והתמונות גם עולים בחיפוש ומהווים "תגים" לחיפוש אז שימו לב ותנו להם שמות בהתאם.

 

כותרות

לכותרות באתרים יש משמעות כפולה הם גם חשובים לקורא בפירוק בתוכן לחתיכות יותר קלות לעיכול וגם מהוות מפת דרכים למנוע החיפוש כאשר הוא קורא את הדף שעשינו. שימו לב שלכול כותרת יש מספר H1 H2 H3 הקפידו שהכותרת 1 תהיה תמיד הכותרת הראשית והמספרים הבאים יהיו לכותרות משנה בהתאמה.

 

עדכון האתר

מנועי החיפוש אוהבים אתרים שמתעדכנים לעיתים קרובות לכן חשוב להיכנס פעם בשבוע ולעדכן את האתר עם תוכן חדש ואיכותי. אתר שלא מעדכנים דועך עם הזמן במיקום ויוצג לאט לאט במיקומים יותר נמוכים בחיפוש.

 

לינקים בתוך עמודי האתר

על מנת להקל על הגלישה באתר חשוב לגולש וגם למנועי החיפוש שיהיו לינקים פנימיים באתר שיעזרו לגולש להגיע לעמודים אחרים ולתוכן המבוקש. לכן הקפידו שאף עמוד לא יהיה "ללא מוצא" באתר שלכם.

 

תיקון לינקים שבורים

לפעמים אנחנו עושים שינויים באתר ושוכחים לעדכן כפתור מסויים או חלק מהתפריט עם הקישור הנכון. התוצאה היא לינק שבור כלומר הפנייה לעמוד או פוסט שהוא כבר לא קיים. שקיימים לינקים כאלה מנוע החיפוש יעניש את האתר ויוריד אותו בדירוג.