F המדריך האולטימטיבי לשיווק דיגיטלי – תקבול
Close

בלוג לעסקים

המדריך האולטימטיבי לשיווק דיגיטלי

מה זה שיווק דיגיטלי?

הפעולה של קידום ומכירת מוצרים ושירותים על ידי כלי שיווק או ליין כמו שיווק במדיה חברתית, שיווק במנועי חיפוש ושיווק במיילים.

תחומי שיווק B2B – B2C

שיווק לעסקים (B2B), שם לעסקים שהמטרה שלהם היא לשווק ולמכור לעסקים בלבד.

חברות B2B : תקבול, UPAY, IBM .

שיווק ללקוחות פרטיים (B2C), שם לעסקים שהמטרה שלהם היא לשווק ולמכור ללקוחות פרטיים בלבד.

חברות B2C : נייק, אפל, אמאזון.

קידום אורגני   – SEO- Search Engine Optimization

שם לתחום רחב של שיפורים שניתן לעשות לאתר שלנו על מנת לשפר את הנראות לאתרי החיפוש. כאשר אנחנו נשפר את האתר וניישם בו את כל ההנחיות של מנועי החיפוש אז האתר שלנו יעלה במקומות גבוהים יותר באזור החיפוש (לא אזור המודעות בתשלום).

Backlink – קישור מאתר חיצוני

קישור מאתר חיצוני שהוא לא האתר שלכם. בק-לינק היא דרך טובה לקבל תנועה של גולשים מאתרים אחרים והוא גם כלי חשוב לדירוג האתר בחיפוש של גוגל, כל שיהיה לאתר שלנו יותר קישורים כך הוא ידורג יותר גבוה בחיפוש של גוגל.

קידום ממומן – SEM – Search Engine Marketing

קידום מסוג זה מגיע בעיקר ממודעות בתשלום ויזרים תנועה לאתר דרך פרסום בכלים כמו גוגל ופייסבוק או אינסטגרם עם מודעות ממומנות בתשלום. עוד כלים לקידום ממומן הם שיווק למיילים, SMS, קמפיינים ממוקדים באתרי נישה ובלוגים.

PPC – Pay Per Click (תשלום פר קליק)

כמות הכסף שמשווק הוציא כדי שילחצו על המודעה או במילים פשוטות עלות לקליק. PPC הוא שיטת שיווק שבא המפרסם מתמחר לעסק את עלות הקליקים באתר לפי קליקים על המודעות. 

CTA – כפתור קריאה לפעולה

קריאה לפעולה יכולה להיות בלינק בכפתור או בתמונה והיא מעודדת את הגולש להפוך לליד. דוגמאות לכפתורי קריאה פעולה – "הירשם עכשיו" , "SUBSCRIBE" , "הורד את המדריך" וכדומה. כפתורים אלו חשובים מאוד למשווקים כי הם בעצם הפיתיון שמושך את הגולש.

AB טסטינג

תהליך השוואה בין מודעות באינטרנט (השוואה בין מודעה A ל B).

תהליך זה בודק איזה מודעה נותנת את הביצועים הטובים ביותר ועוזר לשפר את מאמצי השיווק.

התהליך נעשה בעיקר בשיווק מיילים (שינויים בכותרת או צבעים או תוכן), כפתורי קריאה לפעולה CTA (שינויים בצבע ומלל) ודפי נחיתה (שינויים בתוכן).

 ANALYTICS – אנליטיקס

ה"עיניים" של המשווק על התנועה באתר, אנליטיקס מסדר את כל הנתונים של התנועה באתר לתבניות ודוחות אשר מאפשרים לנו לראות ולנתח את הפעולות של המשתמשים באתר, מאיפה הם באים, כמה זמן הם נשארים ונותן למשווק מידע חשוב איך לשפר את הקמפיין ולהגיע לתוצאות הרצויות.

CTR- Clickthrough rate – אחוז המקליקים

האחוז של הקהל שלכם שמתקדם מהמודעה שלכם להמשך הקמפיין שיווק (לאתר, לעמוד נחיתה, למדריך) .המשוואה המתמטית שעמודת מאחורי מונח זה כמות הקליקים שהמודעות שלכם קיבלו חלקי כמות הצפיות במודעות.

BOUNCE RATE

אחוז הגולשים הנוטשים : האחוז של הגולשים שנכנסים ויוצאים מהאתר ללא שום פעולה באתר עצמו. אחוז BOUNCE RATE גבוה לעיתים קרובות יוביל לאחוזי המרה נמוכים בגלל שאף אחד לא נשאר באתר מספיק זמן לקרוא את התוכן שלכם או להתרשם מהמבצע שרשמתם בהמשך העמוד.

אחוז אינטראקציות – Engagement

מדד פופולרי בפלטפורמות חברתיות פייסבוק, אינסטגרם ודומיהם. אחוז האינטראקציות הוא אחוז המתאר את כמות הלייקים, שיתופים והערות וכדומה שהמודעה מקבלת.

Pixel – פיקסל

פיקסל מעקב הוא תמונה בלתי נראית בגודל של פיקסל שחברות משתמשות בו לעקוב אחרי משתמשי האתר לצורכי פרסום, מעקב מכירות, ופתיחת מיילים. הפיקסל מוריד "עוגייה" לדפדפן המשתמש אשר מאפשרת את סוג המעקב שחיוני לניתוח משפכי שיווק.

משפך שיווק SALES FUNNEL

משפך שיווק הוא מונח שמשווקים משתמשים בו לתאר את המקומות השונים שבהם הלקוח הפוטנציאלי נמצא בו בתהליך השיווק שלהם. לדוגמא לקוח שרק צפה במודעה שלנו נמצא בתחילת המשפך ולקוח שנמצא באתר בעמוד הרכישה נמצא בסוף המשפך.

דף נחיתה – Landing Page

עמוד באתר אינטרנט שמכיל טופס הרשמה כלשהו שמייצר לידים. עמוד הנחיתה מתעסק בעיקר בהצעה פרסומית ובדרך כלל מציע לקחת את פרטי הגולש תמורת להצעה בעלת ערך. משווק חכם יבנה כמה דפי נחיתה שמדברים אל קהלים שונים שיאפשרו לו להציע לו הצעות במודעות רלוונטיות לכל פלח של גולשים.

עוגייה Cookie

קובץ קטן שמשודר לדפדפן הגולש ומאפשר לדפדפן "לזכור" דברים שהגולש עושה ולזהות אותו (לדוגמא שהאתר מזהה את המשתמש שלכם בלי שכתבתם). המנגנון גם משמש פלטפורמות פרסום ללמוד על הרגלי הגולש ובהתאם לפרסם לו, הגולש יראה מודעות מהאתר האחרון שהיה בו ומאתרים דומים או מודעות בנושא מסוים כמו כלי בית לפי סיווג האתרים שהעוגייה של הגולש מגיעה אליהם.

בלוג לעסקים

תוספי וורדפרס שאסור לפספס

סקירה של תוספי וורדפרס פופלריים שיעזרו לכם בשיפור המהירות של האתר, ניתוח קהל הגולשים, שיווק ופרסום. תוספי וורדפרס חינמיים ובתשלום ששווה לבדוק.

קרא עוד »

תוכנת סליקת אשראי

תוכנת סליקת אשראי ניתן לראות כי בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים וחברות שונות עושים שימוש יומי בשירותי תוכנת סליקת אשראי. למעשה, תוכנת סליקת אשראי מאפשרת שלוש אפשרויות מרכזיות

קרא עוד »

תוכנת הפקת מסמכים

תוכנת הפקת מסמכים איזה שירות כל עסק צריך היום? בתי עסק זקוקים לשירותים שונים כגון שירותי הדפסה, שירותי פרסום ושירותי ראיית חשבון. השירות הרלוונטי ביותר

קרא עוד »