F גוגל נגד פייסבוק – תקבול
Close

בלוג לעסקים

איפה מפרסמים גוגל או פייסבוק ?

היום עסקים עוברים לדיגיטל ויחד עם המעבר עולה הצורך לפרסם ולהראות נוכחות ברשת, למשוך את הגולשים לעסק המקוון שנוצר. בדיוק כמו בעסק רגיל הדרך הטבעית עבורם לעשות זאת היא על ידי פירסום

איפה מפרסמים באינטרנט?

הפרסום המסורתי של מודעות רדיו וטלווזיה שעבדו בשיטת העברת המסר להמונים על ידי הפרעה ויזואלית או קולית לתוכנית אהובה או לנהיגה הוא פחות רלוונטי לפרסום עסקים מקוונים מכמה גורמים : תקציבים, קבלני משנה, הבנה והכרה בסיסית בתחום (תואר בתקשורת או יועץ בעל תואר כזה … וכדומה),אי התאמה טכנולוגית וחוסר גמישות שעסק אונליין צריך.

באינטרנט כיום זירת הפירסום נשלטת על ידי שתי ענקיות אינטרנט : גוגל ופייסבוק , כמובן שקיימים עוד מתחרים משמעותיים אבל פייסבוק וגוגל הם בדרך כלל ברירת המחדל שרוב העסקים הולכים אליה היום.

 פרסום בגוגל מנוע החיפוש "הצייד"

 גוגל מפרסם ללקוחות בצורה חדשנית בניגוד לפרסום המסורתי גוגל מביא אנשים שרוצים את המוצר שלך ומחפשים אותו ברגע זה ממש, גישה זאת של גוגל הפכה לפופולרית גם בקרב המפרסמים וגם בקרב לקוחות שרוצים לדעת על מוצרים בזמנם החופשי ולא ש"יפריעו" ויזואלית או קולית. גוגל ייקח ממכם כסף כאשר ביטוי חיפוש של לקוח יתאים לביטויים שתגידו לגוגל שבדרך כלל לקוחות מחפשים אתם את המוצר שלכם.

גוגל אורגני "מאגר הידע" 

לפרסם את האתר בחיפוש גוגל או בעגת עולם הפרסום גוגל אורגני הכוונה להופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש של גוגל ללא מודעת    פרסום. גוגל הוא "מאגר ידע" שאנשים עושים בו חיפושים כדי להופיע במאגר הזה בעמודים הראשונים יש כמה פעולות שניתן לעשות כמו:
          – התקנת תוסף SEO באתר

          – ניתן להירשם במנועי החיפוש ולהגיד להם שהאתר שלכם הגיע לעולם והם יכולים להתחיל לבדוק אותו.

          – יישום תגיות שהם בעצם מילות מפתח שתרצה להופיע בהם בחיפושים (בקוד האתר או על ידי תוסף SEO )

          – הוספת מאמרים איכותיים שמשולבים בהם מילות החיפוש שאתה רוצה לקדם.

          – יצירת קישורים בין האתר שלכם לאתרים אחרים

          – יצירת עמודים עסקיים ברשתות החברתיות ופוסטים עם קישורים לאתר שלכם

 פרסום בפייסבוק הרשת החברתית "הקהילה" 

פייסבוק הוא רשת חברתית אשר מפרסמת לקהלים מפולחים ומציעה חשיפה לקהילות שבדרך כלל העסק לא היה מגיע אליהם עם פרסום לגוגל ( יש אנשים שלא מחפשים..) אבל פרסום בפייסבוק לא מתאים לכל עסק מאחר ושיטת הפרסום שלו היא יצירת קהילה והמכירות שהוא מייצר בד"כ מגיעות יותר כצורך של הקהילה ופחות כתוצאה מהפרסום. בתשלום פייסבוק יגדיל את הקהילה שלך ויאפשר לך להציג מודעות לקהלים מופלחים לפי פילוחים חברתיים יותר.

פרסום בחינם בפייסבוק "פרסום ויראלי" 

צור קהילה בעצמך זו אחת השיטות ליצור לידים מפייסבוק בחינם. ליצירת המכירות ויצירת קהילה ,מיתוג עסק כנגיש וחברתי שכל אחד יכול לפנות דרכו תצטרכו לעבוד קשה. כמה פעולות שיעזרו לכם בעבודה :
          – הבאת קהל על ידי פנייה למכרים אישיים ושליחת קישורים במייל או שילוב קישור בעמוד הבית של העסק .

          – בניית עמוד עיסקי מעניין ולפנות לאנשים ולקוחות ולבקש שיעשו לייק לעמוד…(אל תשכחו לייק  לתקבול)

          -אל תהיו שגרתיים , ברשתות החברתיות אם תנסחו מודעה יבשה אתם תתייבשו יחד אתה ולא יצפו בה.

          – חפשו קבוצות בעלות עניין דומה תצטרפו ותנסו להשתתף בדיונים של הקבוצה ותזכירו את העמוד שלכם בעדינות עם הצעה רלוונטית. שימו לב בקבוצות אלו לפעמים לא אוהבים קידום מכול סוג שהוא אז אל תציפו אותם בפרסום סתמי.

לעיתים לא מזיק לעשות פרסום בשניהם. עכשיו שאתם מבינים מה כל אחד עושה תוכלו לראות מה יותר מתאים לעסק שלכם ולכם. יש אנשים שהעסק שלהם לא מצריך קהילה כמו לדוגמא טכנאי מזגנים או חנות מחשבים ויש עסקים שמשגשגים בקהילות כמו לדוגמא בגדי תינוקות או צעצועים לילדים.
רוצים לדעת אם יש לכם בסיס חינמי להתחיל לשווק בקהילה של פייסבוק ?
תעשו ניסוי – נסחו מודעה לעסק עם תמונה מושכת עין ופרסמו בפרופיל האישי שלכם, יש היענות? קדימה לבנות עמוד עיסקי, פייסבוק תדאג כבר להציע לך גם פרסום בתשלום..

למה לא קונים את המוצר

הדבר הראשון שנאשים במוצר שלא מוכר זה את המחיר שלו אבל בדרך כלל המחיר שאנחנו נוקבים הוא מחיר שאנו יודעים שיעבוד, אז מה הבעיה עם המכירות?

קרא עוד »

5 דברים שאסור לעשות בשיווק

ניתוח מתחרים נותן לנו הבנה טובה יותר של תנאי השוק והסטנדרטים של העסקים המתחרים בתעשייה. ניצול החולשות והחוזקות השיווקיות של המתחרים יכול להעלות את העסק לשלב הבא. מה חשוב לבדוק:

קרא עוד »