טיפים להפקת קבלת תרומה
על פי סעיף 35 לחוק העמותות חובה על העמותה להפיק קבלות על מכירות ושירותים בנפרד מקבלות עבור תרומה. העמותה חייבת לציין על קבלות בגין תרומה את המילה תרומה כלומר "קבלת תרומה".
F
בשנות ה 20 של המאה הקודמת צצו לראשונה כרטיסי הפלסטיק המוכרים אבל לא כמו שאנחנו מכירים היום.
כרטיסי הפלסטיק הופצו על ידי חברות גדולות כמו חברות נפט ורשתות מלונות ללקוחותיהם שיוכלו לסלוק עמם עבור סחורה בחנויות של אותם רשתות.
1950 כרטיס אוניברסלי ראשון שאפשר סליקה אצל מגוון שונה של סוחרים כרטיס דיינרס.
1958 כרטיס הנסיעות ובידור של אמריקן אקספרס סליקה מטעם בנק אוף אמריקה.
1976 כרטיס של בנק אוף אמריקה שיצא ב1958 יוצא לפעילות בינלאומית ונקרא מחדש ויזה.
השיטה המקורית הומצאה ב1950 בוססה על גביית תשלום עמלה ממחזיקי הכרטיס והתחשבנות רבעונית עם הסוחרים על הסליקות שבוצעו כאשר הלקוחות היו מחויבים מידי חודש בנוסף חברות הכרטיסים היו גובים עמלה שנעה בין 3-4 אחוזים מבתי העסק שהיו משתתפים.
בשנות ה60 הוכנסה גם שיטת סליקת כרטיס אשראי בנקאי שבמסגרתה הבנק היה מקבל מהסוחר את ה"סליפים" של המכירות ומחייב את מחזיקי הכרטיס ישירות או בתשלומים חודשיים ולוקח עמלות טיפול מהלקוחות.
לאחר המשבר הפיננסי של 2008-9 הוכנסה שיטת דביט שבמסגרתה הלקוחות לא יכולים לצבור חוב והסליקה שנעשית עם הכרטיס מתבצעת ישירות מחשבון הבנק של מחזיק הכרטיס במידה ואין כסף אין עסקה.
הכחול וצהוב בכרטיס של VISA מסמלים את השמיים וחולות קליפורניה.
חברת VISA לא הנפיקה כרטיס ויזה אחד, הנפקות כרטיסים מתבצעות רק על ידי בנקים ושותפים עסקיים.
יש כ 1.06 ביליון כרטיסי אשראי בשימוש בארה"ב ו 2.8 ביליון כרטיסים בכול העולם.
לאמריקאים יש בממוצע 4 כרטיסי אשראי לתושב
באיחוד האירופי הממוצע של כרטיסי אשראי לתושב נע בין 0.8 ל 3.9 שלוקסמברג היא המדינה עם הממוצע הכי גבוה של כרטיסים לתושב.
ככול שהשימוש בכרטיסי אשראי גודל כך גם החוב של מחזיקי כרטיסי אשראי גודל, בארה"ב ב2019 גודל החוב הגיע 898 ביליון דולר.
בעולם הצרכנים הגרמנים הם בעלי החוב הממוצע הכי נמוך באשראי בעוד שהבריטים והטורקים נחשבים למובילים בגודל החוב הממוצע לכרטיסי אשראי לצרכן.
עסקה שמתבטלת ויוצרת chargeback עבור בית העסק היא נזק כפול לבית העסק מאחר שהוא מפסיד עסקה ולעיתים קרובות גם סחורה שסיפק .
1.שירות לקוחות מהיר טיפול מהיר בבעיות של לקוחות ימנע ביטול העסקה בחברת האשראי.
2. מדיניות זיכוי וביטול עסקאות ברורה וזמינה ללקוחות רצוי לפני ביצוע הרכישה.
3. שם חברה ברור ושייך למוצר – הרבה פעמים לקוחות רואים שם שהם לא מכירים בדיווח של חברת האשראי ומבטלים את העסקה.
4. אישור חתימת לקוח על משלוח – חשוב בערעור על טענות של לקוח מול חברת האשראי שלא קיבל.
5. הכשרת עובדים בנהלים של הימנעות מ chargeback עובד לא מעודכן יכול ליפול והעסק יספוג את הנזק.
6. לבדוק הזמנה חריגה כמו הזמנת הפריט הכי יקר באתר כמו טלווזיה יקרה או מוצר שהעלות שלו גבוהה משל השאר בהפרש ניכר.
7. להיזהר ממספר הזמנות לכתובות שונות מאותו קונה
8. להיזהר ממספר הזמנות עם כרטיסי אשראי שונים לכתובת אחת
9. להיזהר מהזמנה ממקום לא שגרתי יכול להיות ממדינה שונה או מעיר שבד"כ לא מזמינים ממנה.
10. להיזהר ממספר הזמנות שונות מכתובת IP אחת ( כתובת האינטרנט של המחשב המזמין לאתרים שיכולים לראות)
מומלץ במקרים של הזמנה חשודה להתקשר ולוודא מול ת.ז או רישיון את הכתובת ואת פרטי הקונה ולוודא שפרטי האשראי הם אכן של הקונה שמקבל את המשלוח.
אם מתעורר חשד לא להתבייש ולבקש עוד אמצעי זיהוי לוודא שבעל הכרטיס הוא אכן מי שהוא טוען שהוא.
על פי סעיף 35 לחוק העמותות חובה על העמותה להפיק קבלות על מכירות ושירותים בנפרד מקבלות עבור תרומה. העמותה חייבת לציין על קבלות בגין תרומה את המילה תרומה כלומר "קבלת תרומה".
יתרון מובהק של החשבונית הדיגיטלית על החשבונית מהפנקס: עלות – כיום ניתן לקבל במערכת תקבול לעסק מתחיל חבילת חשבוניות דיגיטליות בחינם לעומת..
7 דרכים לשווק בחינם עסק מתחיל
1.נאום מעלית – צרו לעצמכם נאום קצר שבו בכמה משפטים מדויקים אתם מתארים את העסק שלכם, דמיינו שאתם עולים במעלית ..
כול הזכויות שמורות ל ש.פ תקבול בע"מ 2020©