Close

עסקה שמתבטלת ויוצרת chargeback עבור בית העסק היא נזק כפול לבית העסק מאחר שהוא מפסיד עסקה ולעיתים קרובות גם סחורה שסיפק לכן ריכזנו עבורכם 10 טיפים חשובים לעבודה בטוחה עם אתרי סחר אלקטרוני:

1.שירות לקוחות מהיר טיפול מהיר בבעיות של לקוחות ימנע ביטול העסקה בחברת האשראי.

2. מדיניות זיכוי וביטול עסקאות ברורה וזמינה ללקוחות רצוי לפני ביצוע הרכישה.

3. שם חברה ברור ושייך למוצר – הרבה פעמים לקוחות רואים שם שהם לא מכירים בדיווח של חברת האשראי ומבטלים את העסקה.

4. אישור חתימת לקוח על משלוח – חשוב בערעור על טענות של לקוח מול חברת האשראי שלא קיבל.

5. הכשרת עובדים בנהלים של הימנעות מ chargeback עובד לא מעודכן יכול ליפול והעסק יספוג את הנזק.

6. לבדוק הזמנה חריגה כמו הזמנת הפריט הכי יקר באתר כמו טלווזיה יקרה או מוצר שהעלות שלו גבוהה משל השאר בהפרש ניכר.

7. להיזהר ממספר הזמנות לכתובות שונות מאותו קונה

8. להיזהר ממספר הזמנות עם כרטיסי אשראי שונים לכתובת אחת

9. להיזהר מהזמנה ממקום לא שגרתי יכול להיות ממדינה שונה או מעיר שבד”כ לא מזמינים ממנה.

10. להיזהר ממספר הזמנות שונות מכתובת IP אחת ( כתובת האינטרנט של המחשב המזמין לאתרים שיכולים לראות)

מומלץ במקרים של הזמנה חשודה להתקשר ולוודא מול ת.ז או רישיון את הכתובת ואת פרטי הקונה ולוודא שפרטי האשראי הם אכן של הקונה שמקבל את המשלוח.

אם מתעורר חשד לא להתבייש ולבקש עוד אמצעי זיהוי לוודא שבעל הכרטיס הוא אכן מי שהוא טוען שהוא.